קבלת שיחות טלפון ממתקשר בעל מספר חסוי מוכרת לרבים, אך יש הסובלים מהתופעה כאשר מטריד אלמוני מנצל את הסתרת מספר הטלפון ממנו הוא מחייג למטרות זדוניות. כמענה לבעיית מתקשרים חסויים והטרדות, קמו עסקים שונים וחוקרים פרטיים המציעים לחשוף את אותם מספרי טלפון חסויים.

מבחינה לוגית וטכנית, מספר הטלפון אינו יכול להיות חסוי מאחר ויש לחייב את מוציא השיחה בעלויות בהתאם למפעילים דרכם הוא עובר בדרכו אל היעד. מה שקורה בפועל, מספרו של המחייג ממוסך בהגיעו אל היעד ע"י שינוי פרמטר בפרוטוקול התקשורת, פועל יוצא של בקשת המחייג להסתרת המספר (43*).

ספקי שירותי הטלפוניה מסוגלים לחשוף מספר חסוי ע"י בדיקת נתוני השיחה כפי שנרשמו אצלם, אך המידע אינו נגיש וזמין לכל מבקש ויינתן במקרים פרטניים במידה וישנו צו בית משפט המורה על כך. לעומת זאת, בעליהם של מספרי 1-800, שירות שיחת חינם, הסופגים את עלות השיחה של המתקשר אליהם, מקבלים פירוט שיחות מלא החושף את כלל מספרי הטלפון מהם חייגו אל קו ה 1-800, גם החסויים. מכיוון שמדובר במספר טלפון שבעליו משלם את עלות השיחה הנכנסת ועליו לקבל פירוט אודות התפלגות התשלומים לכל מפעיל, נחשפים בפניו כלל המספרים שחייגו אליו.

אחת הדרכים לאיתור מספרים חסויים היא הפניית השיחות (עקוב אחריי) ממכשיר הטלפון של המבקש לקו טלפון 1-800. לאחר הפניית השיחה, בכל פעם שתתקבל שיחה ממספר טלפון חסוי על בעל המכשיר לנתק את השיחה, ומערכת הנמצאת על קו ה 1-800 תלקט את השיחה ותבצע העברה מחדש (Call back) לבעל המכשיר רק הפעם עם מספר טלפון גלוי.