סוסים טרויאנים פרצו לתודעת הכלל לאחר מספר פרשות שנחשפו וזכו לכותרות רבות בתקשורת.השימוש בסוס טרויאני מאפשר לשולחו לקבל שליטה או מידע מהמחשב הנגוע וזאת במסווה של קובץ או תוכנה לגיטימית. עד לאחרונה, נקשר השימוש בסוס טרויאני למחשבים אישיים, אך מאז חדירתם המסיבית לשוק של טלפונים חכמים מבוססי מערכותהפעלה Symbian,Android ו IOs פותחו סוסים טרויאנים תואמים.

כיום משווקים סוסים טרויאנים למכשירים סלולריים בעיקר ע"י חוקרים פרטיים דרך האינטרנט ככלי למעקב אחר עובדים,ילדים או בני זוג בוגדים.דוגמה לכלי שכזה ניתן למצא ע"י חיפוש המילה spyphone בגוגל. הכלי לאחר התקנתו מאפשר שליטה מרחוק על מכשיר סלולרי,האזנה לשיחות,קריאת הודעות טקסט,קבלת עדכון בעת החלפת כרטיס SIM,קבלת הודעת טקסט בכל מקרה של הוצאה או קבלת שיחה עם פירוט המספר וחיווי על מיקומו הגיאוגרפי.

בעת הרכישה יש לספק את מספרו הסידורי של המכשיר אחריו מבקשים לעקוב,IMEI,שהינו קבוע וייחודי עבור כל מכשיר סלולרי.המספר יוזן ע"י הספק לקובץ התקנה שישלח אל המכשיר כקישור בהודעת טקסט או הודעת מולטימדיה.בכדי להשלים את תהליך ההתקנה,יש להיכנס לקישור שנשלח אל המכשיר ולהפעיל את קובץ ההתקנה,ומיד בסיום התהליך השולח יקבל שליטה מלאה על המכשיר.

ראוי לציין מספר פרטים שעלולים להוות נקודות כשל לאפליקציה הזדונית,בכדי להתקינה על מכשירי iPhone יש לפרוץ את המכשיר (Jail Break) ולא ניתן לבצע את ההתקנה על מכשיר סטנדרטי כפי שהגיע מהחברה (Stock).הספקים ממליצים לבצע את ההתקנה על מכשיר מבוסס Symbian שהולכים ונעלמים מהשוק מאז פריצתם של מכשירי ה iPhoneוהמכשירים מבוססי Android.

פתרונות טכנולוגיים להתגוננות בפני איומים מסוג זה עדיין לא קיימים באופן רשמי ונפוץ.על כן כל שנותר לעשות הוא לשמור המכשיר הסלולרי מהישג ידם של זרים,לקבוע סיסמא נעילה שיש להקלידה בכדי לפתוח את המכשיר לשימוש ולהימנע מכניסה לקישור לא מוכרים הנשלחים בהודעות טקסט או מולטימדיה.